在所有人事已非的景色里 我最喜歡你
在所有不被想起的快樂里 我最喜歡你

20091208

渺渺


於是要FINAL的人,過著已經FINAL的日子。

看了渺渺,想說每個人心裡都有一個渺渺?

在意的是算是唯美的美指,無論擺設,場景,好像都很喜歡,小噯的家,雜亂的唱片店,過濾雜音的無線耳機,一起吃便當的天臺,天臺座位旁的小盆栽。。

不免俗的我也覺得女主角是桂綸鎂型,我也是後來才知道小貝是男的,但是確實不知道原來有很多人是爲了陳綺貞去看這部電影。。

最開始還以為是渺渺在惡作劇亂放CD,結果是別有用心的用CD碟和CD盒告訴陳飛,她不敢說的話:
你不懂,我要我們在一起,今天你好嗎,台北東京,孤獨,不孤獨,我們可否跳舞聊天,此刻...旅行的意義。
You don't understand, I want us to be together, How are you today, Taipei Tokyo, Alone, Not Alone, Shall we dance shall we talk, The moment, travel is meaningful.


可是,如果陳飛一輩子都不會知道呢?還好這只是一部電影。

也在意途中渺渺偷了陳飛在看的書ON THE ROAD,讀了一段話:
我觉得自己是另外一个人,一个过着幽灵私人生的人。。。分水线的这边是过去的我,分水线的另一边是未来的我。

"I didn't know who I was -- I was far away from home, haunted and tired with travel, in a cheap hotel room I'd never seen, hearing the hiss of steam outside, and the creak of the old wood of the hotel, and footsteps upstairs, and all the sad sounds, and I looked at the cracked high ceiling and really didn't know who I was for about fifteen strange seconds. I wasn't scared; I was just somebody else, some stranger, and my whole life was a haunted life, the life of a ghost. I was halfway across America, at the dividing line between the East of my youth and the West of my future, and maybe that's why it happened right there and then, that strange red afternoon." -- excerpt from Jack Kerouac's "On the Road"

要到片尾,一直響起旅行的意義,難道這部片真的是以這個拿來當鋪陳?覺得歌詞和劇情不大相似,但是又覺得很緊密。。

卻說不出我愛你的原因 
卻說不出我欣賞你哪一種表情
卻說不出在什麼場合你曾讓我動心
說不出 離開的原因

成功的讓我看完之後找出這首歌聽了幾遍(順便聽了小步舞曲,囧)

小噯最後的告白也悲情著:
我好喜歡你,我真的好喜歡你,可是你都不知道

不過似乎畫蛇添足,可能擔心小噯的心情被一些人忽略掉吧。。

ON THE ROAD,也是旅行吧。。。

我在ON什麽ROAD呢?

No comments:

www.flickr.com
This is a Flickr badge showing public photos and videos from mlinxil. Make your own badge here.

Time




Powered By Blogger